Lite bus

Jag och Julius red ut idag med Kex och hans matte. Blev en ganska lugn tur med mycket skritt. Dock hann vi med lite trav och galopp bus i djupsnön innan vi begav oss in i skogen. Det har ju snöat en hel del sista dygnet så nu var det VÄLDIGT mycket snö på ängarna. Blev bara en kort trav och galopprunda där. Sen skrittade vi genom skogen i djupsnön hem. Jag och Julius blev ganska snöiga på kuppen eftersom vi gick först och fick all snö från träden på oss. På sommaren får man spindelnät på sig och på vintern snö. Mysigt att gå i skogen va?! Haha, ja men det är det faktiskt trots snö och spindelnät :) Sen är det alltid lika spännande när man går i djupsnö och kommer ut på en vanlig plogad väg och tittar ner på hästens ben. Är alla benskydd kvar?? Vi har nämligen lyckats tappa några i snön förut och då går det inte att hitta dem sen förän till våren. Det som göms i snö kommer fram i tö är det väl man säger. Rena och fina är då benskydden i alla fall när de har tinat fram, haha.
Imorgon är det vila för Julle Bulle och på måndag ska vi ut och galoppera men inte i djupsnö utan efter rundan på plogad väg. Ska träna högergaloppen tänkte jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ryttare & Häst

Min profilbild

_____________________

RSS 2.0