Just det ja...

Glömde skriva lite om tömkörningen. Har tömkört Julius en del också och han går jättebra då. Han börjar bli riktigt stadig och då går det också bra att galoppera. Jag har ju tömkört honom utan inspänningar eller något sådant men nu sista gångerna har jag börjat sätta på inspänningar några minuter i slutet i trav. Shit vad fint han går då! Syftet med det är inte att fuska fram någon form utan mer att han ska ta bra med stöd och få känslan av hur han ska gå, utan inspänningar. Har det som sagt bara några minuter. När jag rider honom dagen efter en tömkörning så är han så rolig att rida för han är riktigt mjuk och fin att rida.
Jaja, dedt var bara det jag skulle tillägga :)
Nu ska jag försöka sova, ska upp tidigt och fara och åka längdskidor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ryttare & Häst

Min profilbild

_____________________

RSS 2.0