Bai Winn

Det var ett tag sedan jag red Bai Winn på grund av mina studier och hans ägare har varit lediga och hunnit rida honom själv. Jag red honom igår och ska även rida han idag och imorgon. Igår gick han super faktiskt. Han fattade till och med när jag gjorde halvhalt vilket är väldigt ovanligt. Denna häst reagerar inte så mycket på sätet tyvörr utan det är skänklar och tyglar som gäller vilket jag har lite svårt för. Jag är van vid Julius där man nästan bara behöver använda sätet vid ridningen och som är jättekänslig för det också. Men igår lyckades vi i alla fall lite. Jag red också skänkelvikning och öppna i skritt och även öppna i trav. Detta är också något han har haft problem med eftersom han inte har haft så mycket fart framåt så har det resulterat i att han har typ stannat när han ska göra skänkelvikning. Nu har han ju däremot fått upp farten lite så det börjar funka det också. Travökningar gjorde vi också och det var bara bra. Jaja, nu ska jag iväg och rida hästarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ryttare & Häst

Min profilbild

_____________________

RSS 2.0