Travintervaller

Idag red jag och Julius ut och körde intervaller i snabbtrav i långa uppförsbackar. Gud vad roligt det är att sitta på i såna hastigeheter. Kittlar lite i magen :) Men jag vet inte om jag skulle vilja rida monte och trängas med andra hästar samtidigt i såna hastigheter, usch, tänk på allt som kan hända då! Men tillbaka till idag, som sagt, intervaller. Det gick superbra och han svarar väldigt snabbt, man behöver inte göra mycket heller för att han ska svara. Julius är också lätt att få ner i lugn trav efteråt också. Han är duktig lille plutten :)
Imorgon blir det ett lugnt dressyrpass och bara mjuka upp honom. Sen på onsdag smäller det!
Har tagit och tvättat selunderlägg idag och börjat packa lite och imorgon ska selen smörjas och Julius ska få bli lite ren och fin också.
Apropå fin så shoppade jag en superfin grimma till honom idag med matchande grimskaft. Var in en snabbis på Granngården för jag var tvungen att köpa en martingalstop men "råkade" få med mig några fler saker till kassan, haha, som vanligt :P


Martingalstop



Julius nya grimma, den är marinblå/röd/vit, grimskaft marinblå/röd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ryttare & Häst

Min profilbild

_____________________

RSS 2.0