2 crashlandningar och en förkylning

Hoppträningen igår gick både bra och dåligt. Julius hoppade bra när han hoppade han är riktigt taggad på att hoppa. Det som inte gick så bra var mina två crashlandningar. Den första var när vi skulle hoppa en oxer. Det var riktigt läskigt så han vägrade och jag gjorde en framåtvolt, landade på övre delen av ryggen och tappade luften. Sen hoppade han oxern. När vi skulle hoppa ett staket, första gången för Julius, så vägrade han första gången men andra gången vi red an mot hindret så kände jag att han inte skulle tveka och det gjorde han inte heller. Däremot så hoppade han hindret med råge. Hindret var kanske 50 cm högt men Julius hoppade det som att det var 1,30 högt! Det ledde till att jag tappade balansen totalt och flög av igen. Idag är jag riktigt mörbultad och har lite svårt att röra mig. Att jag dessutom har en sabla förkylning gör inte saken lättare. Det gör väldigt ont när jag hostar eller nyser. Ska bli intressant att se hur det ska gå att rida imorgon. Jag får väl använda den där pallen i stallet som alla använder för att kliva upp på hästarna. Kan tillägga att jag var väldigt fin efter ridpasset. Det hade ju regnat dagen före och planen hade inte hunit torka helt så jag var lerig/sandig/grusig från topp till tå, bokstavligen. Men det blir ingen tävling på söndag för våran del i alla fall. Känns inte som att det är så passande just nu. Jag ska dit och jobba istället. Ska försöka komma ihåg att ta med kameran så man kan ta lite kort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ryttare & Häst

Min profilbild

_____________________

RSS 2.0