Tömkörning

Igår blev det tömlörning med Julius på ridplan. Det var liiite kallt, typ -6 så det hade frusit på en del men på ridplan var det bara ytskiktet som var fruset så det gick ganska bra ändå. Valde att bara skritt- och travjobba han. Det var ju som sagt ett tag sen jag tömkörde så det var kul att se en förändring, han var verkligen duktig. Arbetade med att få till bra övergångar mellan skritt och trav samt kortare travökningar. Sen var kul att få se hur han såg ut också, det har blivit lite förändringar i hans kropp sen sist. Nu arbetade han mer med ryggen än tidigare bland annat. Duktig kille!
Idag ska jag se om det går att ta sig ut och galoppera någonstans men det återstår ju att se. Det har frusit på ännu mer nu och det var -8 när jag vaknade imorse. Usch, nu är det vinterkläder på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ryttare & Häst

Min profilbild

_____________________

RSS 2.0