Julius

Började dagens tur i stallet med att mocka tre boxar. Julius, Bai Winns och sen Kex box. Kex box mockade jag så att vi skulle hinna ut med hästarna på en galopprunda innan det blev mörkt. Lite stressigt var det innan vi kom ut men vi klarade oss undan mörkret hela turen. Vi var inte direkt söliga ute heller. Snabbtravade innan vi kom in i skogen, eller Julius började galoppera istället. Jag hade ju sagt att vi skulle ut och galoppträna så då kan man ju inte trava tyckte han :P Sen galopperade vi inne i skogen innan vi skrittade en stig hem. Julius var jätteduktig på att galoppera idag. Sparkade inte bakut förutom när Kex for förbi oss. Han svarar bra på galoppskänkeln när han galopperar också och man känner att han håller på att bryta av eller om man vill öka galoppen. Däremot har jag märkt att han etfer ett tag saktar av och det tar stopp på något sätt. Det är som att trycka på en off-knapp. Då är det tur man har Kex och hans matte med sig som draghjälp :) När de passerar i galopp då har off-knappen blivit en on-knapp istället och det blir full fart. Jag längtar tills snön komer och vi kan fara och galoppera på ängarna i djupsnön, det är ju hur härligt som helst!
Skulle egentligen rida dressyrlektion imorgon men fick ställa in för jag ska bort på eftermiddagen/kvällen så imorgon tänkte jag ta och tömköra lilla plutten istället. Det var ju ett tag sen sist och det verkar bli kallt inatt dessutom så det kommer nog inte gå att rida ut heller.
Nu har startlistan kommit inför måndagens start i Boden också. Spår 1 fick han i lopp 5. Det kommer bli riktigt spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ryttare & Häst

Min profilbild

_____________________

RSS 2.0