Skattjakt i skogen :)

Idag har det varit kanonväder här! Jag hade färst tänkt rida dressyr på plan men med så fint väder och när vi dessutom fick sällskap av farbror Kex med hans matte så var vi tvungna att bege oss in i skogen på stigarna för att se om de hade tinat fram. Till stor del var de framme, det var lite snö på en del ställen men det var så lite så det orkar vi inte bry oss om. Om man ignorerar något så finns det inte?! Det blev en timmes tur i skogen i skritt. Hästarna hade lite jobbigt med att försöka hålla reda på alla fötter bland stock och sten men det var ju första gången på flera månader så om någon vecka så går det galant. Vi passade också på att ta en sväng förbi vinbärsodlingen där vi var och busade med hästarna i vintras i djupsnön. Både Kex och Julius blev ju av med benskydd då. Idag hade de tinat fram så nu har vi kompletta par allihop :) det såg ganska roligt ut när vi fortsatte rida. Vi satte benskydden på våra armar eftersom hästarma redan hade skydd på sina ben. Synd att jag inte hade en bild åt er! Måste försöka komma ihåg att ta mer bilder. Det var för övrigt en väldigt lerig Julius jag hämtade in från hagen idag. Himla kul! Till och med hela, och då menar jag hela, grimman var lerig. Tur att det hade hunnit torka i alla fall så det var lättare att borsta bort.
Imorgon är det körning igen för Julius och på lördag ska vi rida markarbete för Ullis.
Det ska förresten vara minst +20 grader varmt här i helgen! Längtar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ryttare & Häst

Min profilbild

_____________________

RSS 2.0