Markarbete i värmen

Idag var det markarbete som gällde. Det var också + 24 grader i skuggan. Puh, vad det var varmt att rida! Man har ju inte hunnit vänja sig direkt. Hästarna tyckte också att det var lite varmt. Men ridningen gick väl bra, bitvis i alla fall. Fick prova rida mer på det andra bettet. Har ju bara tömkört och skrittat ut med det hittills. Jag tyckte att jag fick mer kontakt med honom. Sen var det lite mindre kast med huvudet också. Han var lite tvär och stel i höger sida idag. Vänster gick ganska bra. Vi red på en fyrkant med två travbommar på varje sida och i varje hörn skulle vi göra halt och göra antingen fram- eller bakdelsvändning. Jag och Julius testade båda och det gick bra. Jag måste bara komma ihåg att följa med mer. Är ju van att det där sitter hos hästarna så man inte behöver göra lika tydliga hjälper men det får jobbas vidare på det. I slutet red vi över alla travbommar på en åtta. Där märktes det tydligt att han gick sämre i höger varv än vänster. Men, det är bara fortsätta jobba.
Imorgon har Julius vilodag och till veckan ska vi rida dressyr, tömköra + hoppa och sen får vi se vad det blir mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ryttare & Häst

Min profilbild

_____________________

RSS 2.0