Körning

Igår var jag hästlös (Julius hade vilodag) men jag hjälpte Kex och hans matte att köra istället. Kex älskar verkligen att bli körd. Han blir väldigt stolt och det är inga sura miner alls. Synd att vi inte har tillgång till en maratonvagn så vi hade kunnat träna lite körning på riktigt. Det skulle han nog tycka var kul.



Imorgon är det Julius som gäller. Tänkte ta en stressfri dag i stallet imorgon eftersom jag är ledig. Då kanske man hinner med lite småsaker som man tänker göra andra dagar men inte hinner. Jag tänkte jag skulle fixa svansen på honom  bland annat. Det blir lite trimning här och där. Sen vad det blir för ridning har jag inte bestämt. Skulle behöva rida dressyr, mycket dressyr. Vi behöver det! Funderar dock om jag ska testa rida honom på ett annat bett. Rider just nu på ett tredelat eggbett men funderar på att prova ett tredelat med vanliga bettringar. Jaja, det visar sig imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ryttare & Häst

Min profilbild

_____________________

RSS 2.0