Frusen bäbis

Idag när jag kom till stallet och hämtade in lillhästen så var han för det första lerig som tusan, för det andra så var han ganska dålig i magen och sen så frös han lillstackarn. Stod och skakade. På med fleecetäcke och spola av benen och svansen. Sen borstade jag länge, länge så han skulle få upp lite värme. Passade på att klippa stubben, tofsarna i öronen och kapade svansen ca 10 cm. Flätade manen i en inbakad fläta också så han skulle få stå med fleecetäcket på sig så länge som möjligt. Sen tog vi och gick ner på ridplan och tömkörde. Julius tyckte att vi skulle ta och galoppera redan från början men jag höll inte med, men det är ju bra att han tycker att det är kul att galoppera. Han var lite bråkig i början men det brukar han vara tills han blir ordentligt varm. Sen gick han jättefint. Tränade mycket övergångar mellan trav och galopp och han fick inte galoppera förän han hade lugnat ner sig i traven först. Det gick bara bra. Sen körde vi övergångar mellan skritt och trav i slutet och det gick också bra. Vilken skillnad det är nu och bara för någon vecka sen när det gäller galoppen. Nu  orkar han galoppera ganskaa länge medans i början var det två varv om man hade tur. Testade det andra bettet också, det tredelade med vanliga bettringar. Tyckte inte att det var så stor skillnad, men jag ska testa rida med det också så får vi se. Imorgon är det körning och torsdag blir det kanske dressyr.    

Kommentarer
Postat av: linda

Fin blogg, älskar din header, den är så stillren :)<33

2010-05-12 @ 15:12:49
URL: http://lindamjnorrud.blogg.se/
Postat av: Nancy

Tack så mycket!

2010-05-13 @ 21:15:31
URL: http://ryttareohast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ryttare & Häst

Min profilbild

_____________________

RSS 2.0