SOL!!!

Idag har det varit strålande sol och varmt! Det var ett bra tag sedan sist kan jag säga. Senast det var varmare än -10 grader var för över 70 dagar sen!
Jag, Julius, farbror Kex och hans matte for ut på en lång tur. Eftersom jag inte kände mig helt 100 än så blev det en ganska lugn tur. I alla fall för mig. För Julius var det värre. Han hoppade högt av smälda tuggummibubblor, en flock renar i skogen, en människa med hund som han redan hade sett men som försvann ur sikte i 10 sekunder och sedan dök upp igen, snö som rasade, avverkade trädhögar, grenar i snön, den där skuggan som alltid förföljer honom :) och en massa andra saker. Det är inte lätt att vara liten :)
Jag och Kex matte har inhandlat ett par stigbyglar i plast eftersom det sägs att dessa ska vara varmare än vanliga stigbyglar och vi har som jag skrev tidigare inte haft så varmt i vinter. Vi testade dem idag, den dagen som det är varmast på :P så om de höll värmen var svårt att säga men däremot var de grymt sköna att rida med och de väger ju ingenting. Fötterna sitter som klistrade i dem! Ska bli kul att testa hoppa i dem.



Imorgon ska det bli lika fint väder som idag, om inte ännu finare. Får se vad det blir för ridning imorgon.
En sak är då säker, på måndag startar hårdträningen för både häst och ryttare inför våren/sommaren så då blir det riktigt allvar! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ryttare & Häst

Min profilbild

_____________________

RSS 2.0