Massor med snö i skogen

Har inte blivit att uppdatera på ett tag för jag har legat hemma och varit sjuk och inte kunnat ta mig till stallet. Men igår bar det av, det fick bära eller brista men till stallet skulle jag!
Red ut med Julius och farbror Kex och hans matte följde med. Tur var det för när vi skulle in på ridstigen var det en liten plogkant som Julius tyckte var superläskig att gå igenom. Då var det ju tur att farbror Kex var med och fick gå före och visa den lilla fjantisen att det inte var något farligt :) Det var i alla fall väldigt mycket snö inne i skogen eftersom det har varit världens snöstorm här i flera dagar. Tungt tyckte hästarna, bra motion tyckte ryttarna! På vägen hem kom den idiotiska plogbilen bakom oss, den som inte bryr sig det minsta om det är hästar på den smala vägen utan bara kör på i alla fall. Det slutade med att vi fick trava arslet av oss för att hinna in på stallplan innan han skulle köra på oss. I all hast så missade vi älgarna som tydligen stod vid vägen där vi var. Vi som vill se djur när vi rider ut! Men vi överlevde i alla fall och det är ju huvudsaken. Efteråt var det två trötta hästar efter allt plumsande men de blev väldigt glada över alla morötter de fick. Det kom nya morotssäckar till stallet igår. Vi får hem säckar på 40 kg/st. Hästarna får varsin och de får äta massor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ryttare & Häst

Min profilbild

_____________________

RSS 2.0