Sol och gröna ängar så långt ögat kan se

Red ut med Julius idag. Vi traskade genom skogen och kom ut på vinbärsodlingen där vi sedan gick till de stora gröna ängarna där vi travade runt. Julius tyckte det var väldigt intressant, han har inte varit där sen i höstas. Eller jo, i vintras men då var de inte så gröna :) Sen traskade vi hem och han var så söt när jag skulle släppa ut honom i hagen. Alla hästarna var längst bort i hagen så de syntes inte och Julius trodde att han var alldeles själv. När jag släppte lös honom så satte han av i full galopp och gnäggade hela vägen upp och gnäggade ännu mer när han hittade alla hästarna. Så söt :)


Jag och Julius i skogen


Här ser man först vinbärsodlingen och längre bort vid skogen är alla
gröna ängar

Sen mockade jag tre boxar, sopade hela stallet och fyllde på vatten i badkaret medans jag väntade på Kex matte. När hon kom så for vi ut med hon på Kex och jag på Bai Winn. vi tog samma väg som jag tog med Julius och på ängarna så fick de galoppera massor. Bai Winn tyckte att det var superskoj! Det är inte så ofta han får sällskap vid ridning så bara det tyckte han ju var kul. Bai Winn laddade ordentligt på ängarna och man riktigt kände när han tog i ännu mer. Han sprang till och med om Kex.


Jag och Bai Winn på väg ut


Kex och hans matte följer efter :)

Imorgon ska jag rida Julius. Vet dock inte vad jag ska göra, det beror på hur rörlig jag är imorgon :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ryttare & Häst

Min profilbild

_____________________

RSS 2.0