Äntligen

Har funderat på en hästblogg rätt länge nu och äntligen blev det av!
Tänkte berätta lite om hästarna som finns i mitt liv.

Lärkans Julius - född 2006, kallblod, valack. Världens sötaste och snällaste häst. Det är som att det är en gammelhäst i en unghästkropp. Har ett otroligt lugn som man själv blir lugn av. Började rida in honom i höstas men vi tar det ganska lugn. Finns ingen orsak att stressa för oss men jag tror att han kommer att bli superfin i framtiden.



Jag och Julius på våran första hopplektion



Bai Winn - född 1998, kallblod, valack. Maffig och svart häst som jag brukar rida. Jag står för dressyren och hoppningen i hans liv. Han är också en lugn häst men han börjar vakna till liv nu när han börjar få bättre kondition och han orkar mer. Han blir bättre och bättre för varje gång.



Jag och Bai Winn på hopptävling



Kex Hornline - född 1994, varmblod, valack. Jag brukar sköta om honom när hans matte reser bort och sen brukar jag köra honom. Han tycker mycket om att bli körd och när man lägger på travselen så är det inga sura miner. Han är också farbror Kex åt Julius i ridningen och visar honom att saker och ting är inte farliga, man kan gå över ett dike.



Kex ute i vinterhagen



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ryttare & Häst

Min profilbild

_____________________

RSS 2.0