Stalljour

Har kommit hem för en stund sedan efter att ha varit och släppt ut hästarna. Var också duktig och mockade till både Julius och Kex. Gjorde även i ordning maten till dem så är det färdigt och sen bytte jag ut Pilens namnlappar till Julius istället. Steg för steg så blir saker utbytta men det är lite svårt att få det gjort. Tar en sak i taget. Det är alltid lite ångest när jag har stalljour eftersom det var under stalljouren Pilen blev sjuk. Men det går bättre och bättre. Det var tur jag hade personer i stallet och runt omkring mig som pushade mig att fortsätta efter det som hände och Bai Winn blev lite av min terapihäst. Jag red honom ännu mer och tävlade även med honom innan Julius kom in i bilden. Därför har jag lite svårt att släppa Bai Winn, jag ser honom fortfarande som min terapihäst även fast Julius hjälper till också. Men två är ju alltid bättre än en!
Ska till stallet senare och köra Kex eftersom hans matte jobbar och sen ska jag tömköra Julius och efter det ska han få massage. Tyckte han var stel igår när jag red honom så jag tänkte skämma bort honom lite idag min lilla plutt :) Sen har jag intaget ikväll också så jag tar allt på samma gång tänkte jag så slipper man fara flera gånger. Ska bli intressant att se om stallet är lika välsopat som när man lämnade det. Det är nämligen inte så många som sopar hela stallet. det går att räkna på två fingrar :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ryttare & Häst

Min profilbild

_____________________

RSS 2.0