Söt ♥ - t

Sötaste hästen har varit en duktig pojke idag! Med farbror Kex som förebild och draghjälp har vi galopperat idag. Fyra gånger dessutom. Han var så duktig lilla pojken. Han har galopperat när jag har longerat och tömkört honom och det har gått bra. Han lyssnar mycket till rösten så jag behöver i stort sett bara säga galopp så fattar han galopp. Idag tog vi alltså det vidare till ridningen och det fungerade! Sen kan han inte galoppskänkel än men det kommer, det var ju första gången så vi kommer dit.
Imorgon blir det vila för lillen. Det kan han behöva. På tisdag blir det dressyr på ridplanen eftersom jag inte är hemma förän 17.15 och det är inte så kul att rida ut i mörkret. Ska ta och skriva ner de stora målen för detta år för mig och Julius samt alla delmål. det är bra att ha det på papper så att man kan hålla lite koll på hur det går.
Idag är det två veckor kvar till tolktävlingen. Jag hoppas att vi kommer att kunna genomföra den men vi måste träna lite. Jag satsar inte på att vinna (även om det vore kul) utan jag ser det som bra social träning för Julius.
Vi har också klockan sista biten på den runda som är i distansritten som går av stapeln 28 mars. Nu har vi koll på läget och här satsar vi på vinst. Laget måste försvara sin titel från förra året ju!
Ännu en stalljour är också över nu är det några veckor innan nästa och då är det förhoppningsvis lite närmare våren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ryttare & Häst

Min profilbild

_____________________

RSS 2.0