Mycket körning


Nu drar jag till stallet!



Det blev mycket körning idag men det gör inget. Det är både kul, omväxlande och nyttigt.
Började med att köra Kex med vagn och det var en härlig tur med varmare grader och sol. Att de dessutom hade skrapat vägen så att det gick att köra fort utan att bli attackerad av snöklumpar gjorde varken mig eller Kex något. Vi körde fort och hade superkul!




Jag och Kex på en fartfylld tur i solen



Julius tömkördes idag och han var superduktig. Till att börja med så kom det massor med skotrar och en plogbil och han brydde sig inte avsevärt mycket. Han fick trava ganska mycket men vi har också testat att galoppera. Han har galopperat när jag har longerat honom men inte i tömkörningen men han var så duktig. Nu ska det bli galoppera av här! Testade också att spänna tömmarna på ett annat sätt och jag tycker att det fungerade bättre med det tidigare. Men man måste ju testa sig fram ibland annars kommer man ingen vart. Måste fixa ett brunt träns till Julius till tömkörningen då det jag har haft har gått sönder och det är lite jobbigt att behöva ta bort tyglarna från det vanliga hela tiden.



Julius spanar på plogbilen innan tömkörningen



Nu blir det sova för imorgon ska jag vara i stallet kl 7 och göra lite nytta :) Sen blir det uteritt med Julius och förmodligen med Kex och hans matte som sällskap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ryttare & Häst

Min profilbild

_____________________

RSS 2.0