Dressyr och hoppning

Det blev att rida Kex idag eftersom det var lite för kallt för att köra. Red dressyr på ridplan med honom och han skötte sig galant. Jag använde till 90% enbart sitsen för att rida honom. Gud vad coolt det var, det fungerade ju! Red mycket övergångar, skänkelvikningar och volter.
Efter Kex så blev det att jag red Bai Winn också. Tänkte först rida dressyr med honom också men eftersom jag redan hade gjort det så blev det lite dressyr i början och sen satte jag upp ett hinder som vi hoppade. Gud vad det var kul att hoppa! Jag har knappt hoppat någonting sen i höstas, vilket också kändes. Jag har ju ingen hoppkondition :) Bai Winn tyckte också att det var himla skoj så han blev väldigt livad tillslut. En och annan bakutspark som kom flygandes och seriösa bjudningar mot hindret. Det var kul att se han så glad. Eftersom jag bara orkade sätta upp ett hinder hoppade vi i en 8 så fick vi chans att träna galoppen också. Vissa gånger hoppade vi rakt på och andra snett över. Bai Winn har ju vägrat att hoppa snett över ett hinder förut vilket har resulterat i att man har kommit helt fel på nästa. Det lossnade dock för honom i slutet på sommaren och det satt kvar. Måste ta och hoppa nästa gång jag rider honom.
Imorgon blir det dressyrlektion med Julius och sen ska jag även rida Kex igen. Det blir skoj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ryttare & Häst

Min profilbild

_____________________

RSS 2.0