Trist och tråkigt

Usch, grått och tråkigt väder var det idag. Hade ingen jätte lust att rida idag, noll inspirerad. Underlaget på vägarna var inte heller det bästa direkt. Jag och Julius och kex och hans matte for en kort sväng. Skrittade mest och satt på hästryggen och surrade en del. Vi travade en liten bit och i uppförbacken på vägen hem så galopperade Kex framför oss och då hann Julius få in världens bocksprång idag också! Sen började han också galoppera. Sen skrittade vi hela vägen hem.
Gud vad jag längtar tills snön smälter undan så vi kan ta alla fina ridstigar som finns överallt och slipper följa vägarna hela tiden. Längtar också tills vi får klättra och alla ängar man kan rida på. Men det smälter på ganska bra nu så hoppet finns.
Imorgon hoppas jag på bättre väder så blir det en bättre tur imorgon eller lite dressyr kanske, det löser sig nog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ryttare & Häst

Min profilbild

_____________________

RSS 2.0