Känn lugnet

Igår tog vi det lite lugnt på ridturen. Kexet tog det i alla fall lugnt men Julius var lite knasig. Red lite dressyr efter vägen när vi red ut allihop. Gick väl bra till en början men sen börja han knäppa sig. Han blir lite väl lätt bak ibland. Helskumt är det! Det är bara när jag rider ut som han sparkar och enbart när jag använder höger skänkel och lägger den längre bak. Använder jag skänkeln i vanligt läge så gör han inget. Flyttar jag han i sidled med skänkeln bakåt så sparkar han men flyttar jag honom utan att ha skänkeln bakåt så gör han inget. Jag fattar inget! Funderar på att skaffa ett fegsnöre på sadeln om det ska fortsätta så här, haha! Han kanske är kittlig, vad vet jag. Men det som också är så konstigt är att om jag använder höger skänkel och drar den lite bak och rider på ridplan  så gör han ingenting, det är bara när jag rider ut. Vänster skänkel gör han inget med.
Imorgon är det förhoppningsvis strålande sol och supervarmt som det har varit idag och då blir det dressyr på ridplan. Kanske kan man till och med ha vanliga ridbyxor på sig, det var ett tag sen sist!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ryttare & Häst

Min profilbild

_____________________

RSS 2.0